Сонячна дорога, яка використовує сонячну енергію

Сонячна дорога, яка використовує сонячну енергію

Нещодавно американська компанія Solar Roadways Unveils завершила будівництво першої автомобільної парковки на сонячних батареях. Ділянка старого асфальту перед будівлею виробничої лабораторії в Айдахо була замінена на нове покриття із загартованого скла. Сонячна дорога не тільки витримує навантаження від автомобілів, але і сама виробляє електричну енергію.

Ще вісім років тому інженери-електрики Скотт і Джулія Брусау запропонували ідею інноваційної дороги , що використовує сонячну енергію. Після численних експериментів і пошуку фінансування була заснована компанія, а ідея перетворилася в проект енергонезалежного покриття, якому не страшні важкі умови дорожньої експлуатації. Завдяки підтримці Департаменту транспорту США, на початковому етапі у серпні 2009 року компанія приступила до розробки концепції нового проекту.

У лютому 2010 року відбулася презентація прототипу ділянки дороги розміром 3,7 – 3,7 метрів, що складалася з 16 програмованих панелей та вбудованими світлодіодами дорожньої розмітки. Незважаючи на те, що в цих панелях не було жодного фотоелемента, розробники довели правильність обраної концепції. Електроніка працювала. Залишалося розробити власне покриття з вбудованим нагрівальним елементом, здатним забезпечувати себе електроенергією. У червні 2011 року розпочався другий етап розвитку – створення матеріалів, компонентів і нової технології для будівництва повнофункціональної дороги.

Перша партія інноваційних дорожніх панелей була готова для проведення тестових випробувань у вересні 2013 року. Результати показали, що плити із загартованого скла володіють високими характеристиками міцності, в тому числі на ударостійкість. Шестигранні в плані плити мають структуровану поверхню для підвищення проти-ковзких властивостей. Конструкція кожної панелі передбачає вбудовані фотоелементи, електронні плати, 128 програмованих світлодіодів і нагрівальний елемент для боротьби зі снігом і льодом.

У квітні 2014 року в Айдахо була введена в експлуатацію перша незалежна автомобільна парковка на сонячних батареях. Невелика за площею ділянка сонячної дороги здатна генерувати 3600 Вт енергії. Як і в будь-якій установці цього типу, кількість виробленої енергії прямо пропорційна інтенсивності сонячного випромінювання. Тому ефективність роботи панелей буде різна, в залежності від географічного району монтажу.

Будівництво автостоянки супроводжувалося необхідністю розробки сучасних інженерних систем водовідведення та електропостачання. Підземний кабельний канал вздовж паркування забезпечує зручну прокладку і комутацію електричних кабелів. Канал здатний вмістити всі види проводок, в тому числі телевізійної, оптоволоконної для високошвидкісного інтернету та телефону. Крім цього, він виконує функцію збору та відведення зливових вод.

Зараз фахівці компанії працюють над удосконаленням нової технології в будівництві доріг, прагнучи підвищити ефективність системи. Справа в тому, що сонячна дорога складається з панелей, фотоелектричний шар яких становить лише 69 відсотків площі поверхні плитки. Планується доведення цього показника майже до 100 відсотків. Інженери розраховують оптимізувати виробничий процес та перейти до стадії промислового виробництва інновації дорожнього будівництва.

Додати коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *