Керамічна черепиця — переваги і недоліки

Серед асортименту покрівельних матеріалів, пропонованих сучасними виробниками, зростаючий інтерес у потенційних покупців викликає керамічна черепиця. Цей матеріал по суті найдавніший. Він активно використовувався ще за часів стародавнього Риму, потім був забутий, і ось знову керамічна черепиця в списку витребуваних і актуальних матеріалів для покрівлі.
Поговоримо про всі переваги і недоліки керамічної черепиці для покрівлі будинків і господарських будівель.
Унікальність властивостей керамічної черепиці, плюс її доступність посприяли появі широкого кола шанувальників цього матеріалу. Останнім часом можна спостерігати збільшення числа дахів будинків саме із черепичною покрівлею. Чим зумовлений такий попит, інтерес і довіра споживача до матеріалу з кераміки, ми спробуємо з’ясувати при розгляді переваг, а також і недоліків.
Переваги керамічної черепиці
1. Розглянутий вид покрівлі не містить у своєму складі шкідливих компонентів. Велика частина складових керамічної черепиці – природна сировина (глина, вода). Решта невеликий відсоток – це пластифікатори, які не наносять шкоди навколишньому середовищу. З усього цього можна зробити висновок про екологічність цього накривного матеріалу, що безсумнівно є перевагою для проживаючих під таким дахом.
2. Негорючість покрівлі. У складі керамічної черепиці немає компонентів схильних до займання, навпаки, в процесі її виробництва присутній такий момент, як випал. В цілому все це відбилося на пожежобезпеці черепиці.
3. Низька пропускна здатність тепла. Теплоізоляційна властивість сприяє збереженню оптимального мікроклімату в побудованому об’єкті. У літній час жар з вулиці не проникне в приміщення, що зберігає в ньому прохолоду. А в зимовий період, тепло нагрітого приміщення буде довше в ньому утримуватися.
4. Виразний і привабливий загальний фон даху. Дах будинку покритий керамічною черепицею додасть всьому архітектурному вигляду будівлі закінчений, естетичний, з часткою якоїсь казковості вигляд. В цілому об’єкт з покрівлею керамічної черепиці виходить цікавим.
5. Довговічність, досягає сотень років. Про цю гідність можуть свідчити розкопки стародавніх поселень, де і донині знаходять уламки черепичних дахів.
6. Захищеність від зовнішніх звукових проявів. Приміром, шум дощу під дахом з керамічної черепиці почути не вдасться. Варіант такої покрівлі, явно не для романтиків. Для звичайного ж мешканця, ця властивість, дозволить заощадити на додаткових витратах пов’язаних з шумоізоляцією даху.
7. Мала схильність до природних впливів. Дощ, сонце, мороз, спека – не є заклятими ворогами керамічної черепиці. При цих впливах, шкода, яка завдається покрівлі, мізерно мінімальна і незначна, яка проявляється тільки з роками. В цілому ж, можна сміливо заявити, що матеріал не вигорає, не тріскається і не жолобиться при таких проявах погоди.
Недоліки керамічної черепиці
1. Низька стійкість до механічних ударних проявів. Транспортування, невмілий монтаж і такі природні явища, як крупний град здатні пошкодити або повністю зруйнувати черепицю.
2. Важка вага. Недолік покрівлі з кераміки спливає при розвантажувальних роботах, при її монтажі і проектуванні каркасу даху. Важка загальна маса керамічної покрівлі зажадає посиленого каркасу даху із застосуванням більшої кількості елементів, що підвищують міцність всієї конструкції.
3. Для кращої герметичності даху, керамічна черепиця вимагає обов’язкової наявності підкладкового матеріалу (плівки, руберойду). Цей мінус призводить до додаткових витрат і здорожує монтаж.
4. Дах з черепиці, виявляється, дорогим задоволенням для більшості забудовників. Складне виробництво, використання натуральних компонентів не могло не позначитися на собівартості і кінцевій ціні керамічної черепиці.
Поглянувши на ці переваги і недоліки керамічної черепиці, тепер кожен зможе оцінити її спадкоємність для своїх цілей. Кого-то керамічна черепиця привабить своєю вишуканістю та строком експлуатації, плюс ізольованістю від зовнішніх шумів, а деяких, можливо, і відлякуватиме із-за високої ціни, складності монтажу і крихкості.
У будь-якому випадку матеріал в цілому зарекомендований з позитивної сторони і перевірений не одним десятиліттям. Це робить йому хорошу рекламу, але остаточний вибір за споживачем.